Tävling ! :)

Hej nu drar jag igång en liten tävling!

Veckans blogg!

Kommentera om ni vill vara med. Skriv er blogg och ditt namn. Sedan lottar jag ut en vinnare efter ett tag. Vinnaren är den blogg som fått flest röster. Jag kommer att lägga in de tävlande bidragen så får alla rösta!!!!!!!!!!!!!

Va med och tävla nu allesammans   :)

surfsurf

Hej galopp pop hopp XD

Vad har ni gjort idag??

Jag har varit och surfat! Det var grymt roligt ! ;)  Det var jag och min kompis Cornelia.
Det började med att vi kom ditt så tog vi ett snabbt dopp. Sedan mötte vi Emmy som skulle vissa hur man gjorde.
Vi fick leta upp våtdräkter som passade oss och dra på oss de. Sedan fick vi en snabb visning på land och sedan var det bara att ta ut bräda och "segel" i vattnet. Man skulle ha en fot fram för "masten" och en bakom.  Jag klev upp på brädan och sen  så skulle jag dra i ett slags snöre för att få upp "seglet" som låg ner i vattnet. Sen skulle man då glida fram i vattnet och göra på vissa sätt för att svänga. "Seglet" var jätte tungt att hålla så man trillade hela tiden. Men nu ska jag äta lite fruktsalad och göra lite annat men vi får se hur det går på fredag för då ska jag surfa igen..

bye ♥

Stakars Grånos! ! :((

Idag fick vi åka till djursjukhuset med min lilla katt Grånos.

För några dagar sen upptäkte jag som en sårskorpa kan man säga på Grånos högra sida.
Idag såg jag att han hade fått bort "sårskorpan"
Det var ett mycket djupt sår.. det var nästan som ett sår man kan nog kalla det hål också.
När vi åkte in till djursjukhuset fick de söva honom och sy två stygn. Han ska ha stygnen i 10 dagar.
Han har troligen skurit  upp "såret" när han har varit ute.
Nu får han ha en skärm runt halsen för att han inte ska slicka på "såret". Han får vara i badrummet för att inte andra katten Sotis ska slicka på det också.

Hej då

P.S jag kommer att läga in bilder senare när han har kragen på sig.  D.S

090629

Tjena Mittbena ! xD

Igår var jag på ett ställe som heter Haga Park. Det är en strand där man kan bada som vanligt men det är också en strand ditt alla vindsurfare åker. Det ligger massa små surf-butiker längs med stranden. Jag gick in och kollade i en av dem. Det var en liten butik som sålde utrustning. De hade kurser man kunde gå om man ville lära sig vind-surfa!!
Jag ska gå en kurs nu under helgen. Det ska bli JÄTTE JÄTTE SUPER SUPER ROLIGT!!  Jag har aldrig vind surfat förut men det ser jätte roligt ut. Men det är nog ganska svårt tror jag.. Jag kommer att skriva en liten dagbok om vad jag gör de här dagarna. Den börjar i morgon. Jag ska ut och surfa i moronbitti.!!!!  :P det ska bli KUL!

Okej nu tror jag att jag har andvänt lite för många såna här:  ! och såna här:   !!!!!!!!!!!!!

Hej tjej och hej shaj jordgubbspaj  :D

PS. Nästa vecka kommer Becka! Då ska vi ha kul!

sun sun

heelluuu
Här gassar solen som aldrig förr och igår var det marknad här där jag bor...
Det var kul men som det brukar vara så finns det nästan bara dålig kvalitets saker.
Idag åker min kompis Amelie till Schweiz . Jag önskar henne en bra resa!!
Hon ska vara borta en månad men nu innan de åker ska hon och köpa en ny mobil. Jag väntar på att få hennes nummer.
Skriver mer sen för nu ska jag och bada   !

sho hej !!! <3<3<3<33333

Frågestund!!!

Heej ! :) <3

Jag vacknade precis. Jag har ätit frukost och sett på filmen Madagaskar  :D
Har ni några frågor som ni vill ställa??
För nu har jag frågestund!!
Fråga på bara ...  ;D

Jag fick en fråga om vilket program jag använde när jag gorde min header till bloggen och svaret är att jag använder ett program som heter Picasa 3  ...

Kramar !! <3<33

Rolig sak!!

Här kommer en liten rolig sak:

Skriv ditt namn:

Haha xD det var det !

090624

Heelluu allihopa!!'
Igår åkte min kompis till USA! Det kan ni läsa om på hennes blogg: http://www.showyourself.blogg.se/

Idag åkte min kompis Amelie hem. Vi har varit ända sen i söndags.. Först va vi i söndags sen så va vi på måndagen och sov i mitt tält i min trädgård och på kvällen såg vi på Kalle och Choklad-Fabriken. Det var lite kallt men inte så faligt i tältet. När vi vaknade på morgonen var det super varmt i sovsäcken plus att solen sken. Vi vaknade redan vid klockan 6.00 på morgonen. Den dagen var det JÄTTE JÄTTE VARMT ute!!!! Vi hade vattenkrig i trädgården. Jag har en liten plastbåt so mär ungefär lika stor som nää jag kommer inte på vad den är likaa stor som men den är ganska stor. Det är ingen båt man har på havet utan som en liten mini-pool. Man kan ha den som både pool och sandlåda och när jag var liten hade jag den som sandlåda. Den fyllde vi med vatten. Vi hade inga vatten-pistoler så vi hade plastburkar som vi fyllde med vatten från mini-poolen. Vi fick en ide att göra skydd som man kunde hålla framför sig så man inte blev så blöt. Vi tog två rockringar och träde svarta soppsäckar över. Uoalllaa så blev det jätta bra vattenskydd. Samma dag var vi och badade. Det var så varmt i vattnet att vi va i en hel timma. Sedan åkte vi hem och åt middag. Den natten sov vi inne. Det var enklast och vi va trötta. När jag vaknade i morse så var klockan ungefär kvart över nio och Ameliie vaknade halv tio ungefär tror jag det va. Amelie skulle på utflykt med familjen idag så hon har åkt hem nu. Nu sitter jag i sängen och bloggar. Jag har laddat ner ett jätta bra foto-program som heter Picasa 3. Jag har laddat ner det från Kenzas blogg.. här kommer länken till hennes inlägg : http://kenzas.se/2009/february/picasa-3.html .

För några dagar sen så köpte vi ny kyl, frys, tv , tvätt och diskmaskin. Det var kul. Under sommarlovet så har jag bestämmt mig för att stor städa, rensa mitt rum och möblera om och göra det JÄTTE FINT.

Glad Midsommar!! ( i efterskott xD )

Glad Midsommar allihopa!! ( i efterskott xD )
Igår hade jag en underbar och riktigt svensk midsommar.
Jag har firat med midsommarstång, jordgubbstårta och dans....
Det var jätte kul !!

Danny+resa+shopping+alltihop

Heeeeeeejjjjjjjjjjjjjjj
Nu  har  jag
  sommarlov!!!!!!   ( jag  började mitt sommarlov med att få öron inflamation :( )
Direkt  efter  skolavslutningen  åkte  vi  till  tågstationen.  Därifrån  så  skulle  vi  åka  tåg  men   tåget  blev  inställt så vi  fick  åka  ersättningsbuss  i  stället :(   till  Göteborg.  Vi  var  i  Göteborg  till  Söndag  morgon  och  sedan  flög  vi till  Stockholm  och  när  vi  landade  där  blev  vi  hämtade  av  en  limousine :) . Vi  åkte  Limousine  in  till  stan  och  sedan  skulle  jag träffa en kompis under dagen. Senare  på kom   mamma hem  till  de  vi känner  och  vi  sov  över hos  dem. Och  i  morse  gick  v i upp ,åt  frukost,  duschade   och  sedan  tog vi T-banan  in  till   centrum. Vi  gick   lite  på   stan  och  jag  hittade:    ett  par  Chinos,  en blus,  två armband ,    tre trosor, ett par häftiga dubbel vikbara solbrillor och   ett  par  sommar  flipflops !!  Sen  gick  vi  till  tåg  centralen  och  jag handlade sandwich,  dricka och  två tidninar:  Nyaste nummret av Glamour och en ny tidning  som www.Bubbleroom.se  har  gjort  och  den  heter såklart  Bubbleroom Magasine.  I Bubbleroom Magasine får man en värdecheck på 100 kronor. Tidningen kostade bara 10 kronor och jag tycker att den var bra. När jag skulle byta tåg i Lindköping så träffade jag Danny ( i EMD  som alla säkert vet ) och  han skulle med samma tåg. Jag  fick   hans  autograf.  Han  hade  med  sig  sin a tv å katter Pipen  och  Mirremiss.  Det  var   super  söta! ! ! Han  och  hans  flickvän ( jag tror det var hans flickvän) skulle till sin  sommarstuga. Det var super roligt att träffa honom !!

Här är Danny med katten Pipen på Tåget. ( bilden blev lite sudig för att det skumpade så på tåget)

Limon vi åkte

Nya tidningen Bubbleroom Magasine !

Nyaste nummret av Glamour !

Och här är lite bilder på det jag shoppade :

Och sist men absolut inte minst mina coola brillor ;)

090609 SOMMARLOV snart!

Hellu♥
Idag har jag varit i skolan som vanligt...
Imorgon har vi fotbolls VM i skolan hela dagen. Det ska bli kul tycker jag.
Jag har inte hunnit skriva på ett tag nu tyvärr.
I helgen så tog min katt en mus, det var äkligt men vad ska man göra?!
På fredag så slutar vi skolan och då får jag SOMMARLOV ! !  ♥
Det ska bli härligt, underbart, fantastiskt och alla andra ord man kan komma på =)

Hej då jag hinner inte skriva mer nu men ha det gott och ha ett bra sommarlov!

/ zotiz

bli medlem!!

www.gratismode.se/?c=59327

klicka här !!
Det är en super bra sida som är 100% gratis och jätte kul!!!!!!!!!!
Man samlar poäng och får presentkort!

BLI MEDLEM !         det är ett tips!