Dåliga och bra vindar! ( ibland lite för bra)

Igår vacknade jag tidigt! Jag vacknade vid kvart i 6 tror jag det var. Men som tur är så somnade jag om igen. När jag vacknade senare var klockan 8. Jag gjorde mig i orning och sen stak jag till stranden.  Amelie och jag kom till stranden en kvart innan vi började så vi han precis ta på oss våt-dräkt och det där. Igår var det helt vindstilla! och då menar jag HELT VINDSTILLA!!  Vi kunde inte surfa så vi körde några tävlingar istället. Den ena tävlingen var att den ena skulle stå på brädan medans den andra puttade på. Man skulle runda en boj och de nsom var först tillbaka vann! Amelie och jag var i ett lag och så var det två andra som jag inte vet vad de heter som var i det andra laget. De andra i gruppen utan var uppe på land då. Vi vann inte den tävlingen. Nästa tävling var att man skulle stå på varsin bräda och snurra seglet utan att trilla. Vi vann den tävlingen. Då stod det alltså 1-1 och vi skulle köra en tredje tävling men när vi skulle göra det så kom inte Emmi på någon tävling och så skulle hon gå in till land och hämta nån sak och när hon var där inne började det blåsa. Då började vi alla surfa. Emmi kom från land med en surfing-bräda i högsta hugg och surfade hon med. Det var lagom bra vind. Vi surfade runt till klockan var strax förre 1. Då gick vi upp.

Det var i går det! Jag är ledsen att jag inte han skriva i går men idag skriver jag!

Idag när Amme och jag kom till stranden blåste det riktigt bra! Vi tog på oss allting och sedan skulle Emmi vissa hur man jippade ( jippa är när man vänder fast på ett visst sätt). Sedan började vi surfa. Först var det lagom vind men sen började det blåsa VÄLDIGT MYCKET. Det var massor med proffs surfare som kom och surfade också.
De var super duktiga och vände i luften! de hoppade upp och snurrade hela brädan. Man fick jätte fart och det gick undan kan man säga! Man fick se till att vända i tid så man inte hamnade långt ute i havet xD. Det var tungt att dra upp seglet när det blåste så mycket så jag fick jätte ont i händerna. Jag har liksom nött bort skinet på vissa fingrar. På vissa ställen är det så "djupt" att det nästan började blöda. Jag trillade en gång och det var ganska grunt där så när jag satte ner handen bakom mig i fallet så råkade jag skära mig på en vassa sten eller nått. Jag vet inte riktigt vad det var. Så ett tips! Ska ni vindsurfa så är det ganska bra att ha handskar.

JAG TOG LITE BILDER:
 
Det är Amelie som är backom mig och släppar på brädan. Hon hade precis trillat då tror jag. Jag är personen på brädan med det orangea seglet( inte världens bästa bild precis XD )


hade inte så många bra bilder :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0